onsdag 22. april 2009

Svetten renner!

Ja er det ikke for vaatt saa er det for varmt. Vi finner vel alltid noe aa klage for :-)
En liten oppdatering fra oss paa Samoa. Vi har det fortsatt bra. Det er fremdeles varmt i conteineren, men det er ikke fullt saa fuktig lenger. Plassen er heller liten, saa til tross for at vi hadde lite med oss, er det ofte rotete. Men, men. Det gaar bra.
Vi er i gang med aa ferdiggjoere kjoekkenet paa basen. Naar vi kom saa var det bare pressening paa taket, og kjoekkenet var fullt av fluer og fluer og fluer. I utgangspunktet var tanken at vi skulle bygge en fale (tradisjonelt hus uten vegger) men naar vi om fram saa vi et stoerre behov med kjoekkenet. Det vi har gjort saa langt er aa sette opp myggnetting foran alle vinduene. The Livden family var dypt involvert i det arbeidet. Jeg faar skryte litt av meg selv og si at de var ganske saa imponert over en dame som jobbet med hammer og spiker og sto paa til jobben var gjort :-) Noen som kjenner denne damen....?
Minnene stroemte paa da de bar opp en stor sirkelsag, tilsvarende den som staar paa laaven hjemme hos pappa. Det var ikke saa lett aa vaere langt hjemmefra akkurat da, og ogsaa oenske at praktiske bestefedre kunne sett barnebarnet sitt. Ja, ja. Det er mye rart en kan tenke paa naar en har tid til overs....
Vi haaper at vi kan faa malt vegger og lagt fliser paa gulvet ogsaa foer vi reiser hjem.
Vi har tatt endel bilder, men vi faar ikke lagt de inn paa grunn av at vi ikke faar lastet de inn via denne internettcafeen. Vi faar se om vi kan faa tatt med oss vaar computer til byen en dag.
Uansett, dette var litt om hva vi har gjort de siste dagene.

Varme klemmer fra oss paa den andre siden av kloden.

6 kommentarer:

Anonym sa...

JA EG KJENNAR HON!!!!
Dere er så flinke. Jeg er sikker på at folk der på øya blir velsignet i lang lang tid av det dere er med på å gjøre disse ukene. Her begynner det å klø i hage fingre, ungene er ute hele dagen, danielsen-elever svetter før eksamen, teppet på loftet i menigheten er lagt og Bambi halter rundt med knekt fot..... så sånn står det til her :-)

Mange tusen klemmer fra oss i Moldália :-))))

Anonym sa...

Hei dere. Om jeg kjenner denne damen? JAAAAA, det gjør jeg og jeg er KJEMPESTOLT!!! Har tidlig sett hennes pågangsmot og ståpåvilje. Godt å høre det er bra med dere. Ønsker dere alle noen fortsatt fine uker på Samoa. Må Gud være med dere! Hils til OP,H og LA og til de andre.
Klems fra M +

Anonym sa...

Herlige Catharina rivjern!!
Jeg syns jeg ser deg med hammer, adrenalinkikk på jakt etter fluer, og svetteperler i pannen. Pågangsmotet-ja det kjenner vi :-)
Veldig kjekt å høre at stemningen er bedre tross varme og liten plass. Høres velsignet ut å få hjelpe noen ute i havet...
Jeg har det bra og koser meg over våren og mer lys-det er godt for kropp og sjel.
Ha en velsignet måned til jeg ser dere igjen-ufattelig hvor fort tiden går!!!
Hils resten av gjengen Catharina, stor klem Linda

Magdalena sa...

Heia Catharina... da kan du bli med meg å snekre i hønsehuset når du kommer hjem...
Og terassen vår,-den får du ta åleine, den er for stor for meg...

Så godt å høre det har tørket opp, tenker det har gått seg litt til for dere nå.
hils de andre og særlig ungene!

magny

Anonym sa...

Hei på deg Larre!!!!:D XD
I morgen skal vi, altså: Hanne, Kristine Malene, Solveig, Sunniva og Marlen spille inn en cd "weei"
fra 11 til 18 gleder oss "VELDIG!".... haha, ellers skjer det ikkje så mye... Vi savnet deg på speidingens dag!!!
Våres patrulje hadde vielser, sån at du kunne gifte deg med noen for en dag... det var veldig morsomt. Vi giftet oss ikkje :( men vi hadde lyst :p
sist helg var foresten Juliette på besøk, du skulle vert her, hon syntes det var dumt at hun ikkje fikk treffe deg...
ellers hadde vi noen fine dager, vi var i byn og viste hon bryggen og gjikk i butikker :)
å på fredag var hon med oss på skolen, hon syntes vi hadde rare lærere (det forstår vi godt!)hon var og med på speidingensdag det var veldig kjekt og treffe hon i gjenn.
har egentlig ikkje skjedd så mye mer... Vilde har foresten bursdag på sønndag :)
VI SAVNER DEG VELDIG LARS ANDREAS LIVDEN!!!!!!!!! GLEDER OSS SYYYKT TIL DU KOMMER HJEM!!!!!!!!
MANGE, MANGE, MANGE, MANGE, MANGE, MANGE, MANGE, MANGE, MANGE, MANGE,
TUSEN MILIONER KLEMMER FRA HANNE, HANNE , HANNE OG KRISTINE MALENE, KRISTINE MALEN, KRISTINE MALEN!!!!
VI ER VELDIG, VELDIG, VELDIG, VELDIG, VELDIG, VELDIG GLAD I DEG !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Camilla sa...

Hei paa dere! Det er saa spennende aa foelge med paa dere, selv om dere ikke faar oppdatert bloggen deres like ofte som foer. Godt aa se at dere har det bedre naa etter en tilsynelatende vanskelig start paa Samoa. Tenker paa dere HVER DAG (flere ganger om dagen ogsaa)!! TUSEN TAKK for nydelig bursdagpresang!!!! De var kjempefine, og kommer til aa bli flittig brukt! Tusen takk for hilsen gjennom pappa. Han ringte i sta og sa dere hadde problemer med aa komme gjennom paa telefonen. Det var veldig koselig aa hoere fra dere! Her er alt bra og vi er klare for flytting. Flytter til helgen!!!!! I dag var huset ferdigmalt inne og i morgen fortsetter de ute. Vi haaper aa sove der loerdag natt, senest soendag. Faar se, vet jo aldri.... I dag kom ogsaa en STOR leveranse av hageplanter. Det blir saa fint! Vi gleder oss VELDIG! Naa tror jeg at jeg maa se aa komme meg i seng her. Opp tidlig i morgen til tannlegetime kl. 8. Fysj, men det maa vel til. Gleder meg til aa se neste oppdatering og da kanskje ogsaa med noen bilder? Veldig glad i dere! Stooooooooor klem fra Camilla